POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem danych osobowych jest Alsen Marketing sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie przy ul. Katowickiej 146, 41-500 Chorzów (dalej: Administrator).
- Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz innymi obowiązującymi przepisami.
- Dane osobowe, poza celami szczegółowymi wskazanymi poniżej, mogą być przetwarzane przez Administratora również w celu realizacji obowiązków Administratora przewidzianych prawem (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w szczególności obowiązków księgowo-podatkowych, jak również, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w celach dokumentacyjnych, ochrony praw Administratora, w tym w szczególności dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dane osobowe są przez Administratora przetwarzane wyłącznie przez czas niezbędny do osiągnięcia celów ich przetwarzania wskazanych w niniejszej Polityce lub wypełnienia przez Administratora obowiązków nałożonych prawem, a jeżeli okres przedawnienia roszczeń wynikających z tych celów jest dłuższy – maksymalnie do czasu upływu terminu przedawnienia.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zawierania i wykonywania umów sprzedaży, w szczególności podmioty obsługujące płatności, dostarczające produkty, zapewniające usługi dodatkowe związane z zakupem, biorące udział w obsłudze infolinii, reklamacji; podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi księgowe, doradcze, marketingowe, serwisowe oraz dostawcy usług IT.
- Na zasadach określonych w przepisach regulujących ochronę danych osobowych przysługuje Klientowi prawo do żądania dostępu do podanych danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania, usunięcia, prawo do przenoszenia danych, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), Klientowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów, jeżeli jest to uzasadnione szczególną sytuacją Klienta lub jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego.
- Ponadto, Klientowi który wyraził zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych w określonej formie, przysługuje prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem czynności dokonanych na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Ww. uprawnienia (poza prawem do wniesienia skargi do organu nadzorczego) Klient może realizować przesyłając stosowne żądanie na adres: rodo@alsen.pl.
KONTO KLIENTA
- W celu utworzenia konta Klienta Klient dokonuje rejestracji, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, podając w formularzu rejestracyjnym niezbędne dane osobowe (dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, dane dostępowe, itp.).
- Dane osobowe podane przez Klienta w momencie rejestracji, jak również dane osobowe dodane przez Klienta w koncie Klienta (w szczególności dane dotyczące zamówień, adresów) przetwarzane są przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu założenia i obsługi konta, w tym zawarcia na żądanie Klienta i wykonania wskazanych w Regulaminie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną. Dane te mogą być również przetwarzane, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w celu prowadzenia działań marketingowych przez Administratora, w tym również w formie komunikacji elektronicznej, jeżeli Klient przy rejestracji wyraził zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną i używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego.
- Podanie przez Klienta danych osobowych w koncie Klienta jest dobrowolne, natomiast dane wskazane w formularzu rejestracyjnym są niezbędne do utworzenia konta Klienta.
KOSZYK I ZAMÓWIENIE W SKLEPIE
- Po dodaniu produktów do koszyka, Klient który nie jest zainteresowany złożeniem zamówienia w danym momencie, może wybrać opcję przypomnienia o zamówieniu na podany adres e-mail. Wybierając tę opcję Klient wyraża zgodę na przesłanie przez Administratora przypomnienia o zamówieniu na podany adres e-mail Klienta oraz na używanie przez Administratora w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (telefonów, tabletów, komputerów), których Klient jest użytkownikiem. Podanie adresu e-mail przez Klienta, który korzysta z opcji przypomnienia bez zalogowania na konto Klienta jest niezbędne do otrzymania przypomnienia o zamówieniu. Klient, który korzysta z tej opcji po zalogowaniu na konto Klienta otrzyma przypomnienie na adres e-mail podany podczas rejestracji Konta. W przypadku wyboru tej opcji przez Klienta, adres e-mail Klienta będzie przetwarzany przez Administratora na podstawie art. 6 ust 1 lit. b RODO w celu wykonania usługi przypomnienia o zamówieniu.
- Składając zamówienie Klient podaje w formularzu zamówienia dane niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży wybranego przez niego produktu (dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, adres dostawy, dane dotyczące zamówionych produktów/usług, wybranego sposobu dostawy, wybranej formy płatności, itp.). W zależności od wybranych przez Klienta form dostawy, płatności lub usług dodatkowych dostępnych w Sklepie (dalej: Wybrane Opcje), Administrator może pozyskiwać dodatkowe dane Klienta niezbędne do realizacji Wybranych Opcji od podmiotów współpracujących z Administratorem w zakresie tych Wybranych Opcji (w szczególności od podmiotów obsługujących wybrane przez Klienta formy płatności czy dostarczających usługi dodatkowe).
- Dane, o których mowa w ust. 2 powyżej są przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, zgodnie z Wybranymi Opcjami. Dane te mogą być również przetwarzane, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w celu prowadzenia działań marketingowych przez Administratora, w tym również w formie komunikacji elektronicznej, jeżeli Klient przy składaniu zamówienia wyraził zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną i używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego.
- Dane, o których mowa w ust. 2 powyżej, w zależności od Wybranych Opcji, mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom współpracującym z Administratorem w zakresie tych Wybranych Opcji (w szczególności podmiotom obsługującym wybrane przez Klienta formy płatności czy dostarczającym usługi dodatkowe) w celu realizacji przez te podmioty Wybranych Opcji.
- Podanie danych osobowych wskazanych w formularzu zamówienia jest niezbędne do złożenia zamówienia przez Klienta.
REKLAMACJE
- Składając reklamację Klient podaje dane niezbędne do obsługi tej reklamacji przez Administratora (dane identyfikacyjne, kontaktowe, dane dotyczące reklamowanych produktów, itp.).
- Dane podane przez Klienta przy składaniu reklamacji są przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu obsługi tej reklamacji.
- Podanie danych osobowych wskazanych w formularzu reklamacji jest niezbędne do rozpatrzenia przez Administratora reklamacji.
FORMULARZE ZGŁOSZENIOWE/KONTAKTOWE DOSTĘPNE W SKLEPIE
- Na Stronie Sklepu dostępne są dla Klienta formularze zgłoszeniowe/kontaktowe, umożliwiające kontakt z Administratorem w określonych sprawach. Korzystając z formularza Klient podaje dane identyfikacyjne i kontaktowe niezbędne do udzielenia przez Administratora odpowiedzi Klientowi.
- Dane podane przez Klienta w trakcie takiej formy kontaktu z Administratorem są przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu udzielenia Klientowi odpowiedzi na jego zapytanie lub zgłoszenie.
- Podanie danych identyfikacyjnych i kontaktowych wskazanych w formularzu zgłoszeniowym/kontaktowym jest niezbędne do udzielenia przez Administratora odpowiedzi na zapytanie lub zgłoszenie Klienta.
- Na Stronie Sklepu Klient może wyrazić opinię o produktach. W celu opublikowania opinii Klient podaje niezbędne dane, które w powiązaniu z innymi posiadanymi przez Administratora danymi mogą stanowić dane osobowe (nick Użytkownika oraz adres mailowy).
- Dane podane przez Klienta podczas publikowania opinii o produkcie są przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu umieszczenia opinii na stronie Sklepu na żądanie Klienta złożone poprzez wysłanie formularza opinii, jak również, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes administratora), w celu weryfikacji wiarygodności opinii oraz kontaktu z Klientem celem doprecyzowania lub sprostowania opinii albo ustosunkowania się do opinii.. Nick Użytkownika jest upubliczniany na stronie Sklepu, w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust 1 lit. f RODO) w celu uwiarygodnienia opinii o produktach.
- Podanie danych wskazanych w formularzu opinii o produkcie jest dobrowolne, ale niezbędne do opublikowania opinii na stronie Sklepu.
INFOLINIA
- Klient może kontaktować się z Administratorem za pośrednictwem infolinii – telefonicznie, mailowo lub poprzez chat. W zależności od wybranej przez Klienta formy kontaktu Administrator przetwarza dane niezbędne do realizacji sprawy, w której Klient się kontaktuje, w tym w szczególności dane identyfikacyjne, informacje o adresie e-mail lub numerze telefonu, jak również nagrania rozmów z infolinii oraz pozostałe dane podawane przez Klienta.
- Dane podane przez Klienta w związku z kontaktem z infolinią Sklepu Administrator przetwarza, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu załatwienia sprawy zgłaszanej przez Klienta. Dane mogą być również przetwarzane, w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w celach dokumentacyjnych i dowodowych dotyczących kontaktów za pośrednictwem infolinii, jak również w celach bezpieczeństwa oraz weryfikacji i poprawy jakości obsługi Klientów przez infolinię.
- Nagrania rozmów z infolinii są przechowywane maksymalnie przez 3 lata. Jeżeli z nagrań wynika potrzeba dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami nagrania są przechowywane do czasu upływu terminu przedawnienia tych roszczeń.
NEWSLETTER
- Dane identyfikacyjne i kontaktowe podane przez Klienta w momencie zapisywania się do newslettera są przetwarzane przez Administratora na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w celu prowadzenia działań marketingowych polegających na wysyłce Klientowi newslettera. Zapisując się do newslettera Klient wyraża zgodę na otrzymywanie od Administratora informacji handlowych na podany adres e-mail oraz na używanie przez Administratora w celu wysyłki tych informacji handlowych telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (telefonów, tabletów, komputerów), których Klient jest użytkownikiem. Zgoda może być w każdej chwili wycofana, co nie wpływa na zgodność z prawem czynności dokonanych przed jej wycofaniem.
- Zapisanie się do newslettera jest dobrowolne dla Klienta, jednakże bez podania wskazanych w formularzu zapisu danych identyfikacyjnych i kontaktowych zapisanie się nie jest możliwe.
FORMUŁA ZAKUPOWA TWISTO
INFORMACJA ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH SPORZĄDZONA NA PODSTAWIE ART. 13 UST. 1 i 2 OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH (RODO)
W związku z wejściem w życie i koniecznością stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwanego dalej „Rozporządzeniem”) właściciel domeny internetowej przedstawia poniższe informacje dotyczące zasad przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
1.Serwis internetowy przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
a) zrealizowania usług oferowanych na stronie internetowej,
b) przekazania Pani/Pana danych osobowych do ING Banku Śląskiego S.A. („Bank”) w związku z
- świadczeniem przez Bank na rzecz Sklepu internetowego usługi udostępnienia infrastruktury do obsługi płatności przez Internet (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
- obsługą i rozliczaniem przez Bank płatności dokonywanych przez klientów Sklepu internetowego przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
- w celu weryfikacji przez Bank należytego wykonania umów zawartych ze Sklepem internetowym, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez nich reklamacjami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
c) przekazania Pani/Pana danych osobowych do Twisto Polska sp. z o.o. w związku z możliwością zaproponowania dokonania zapłaty za nabyty towar lub usługę przez Twisto Polska sp. z o.o. w ramach umowy zlecenia obejmującej formułę zakupową „Kup z Twisto” i udostępnieniem tej formuły zakupowej przez Sklep internetowy, a także celu weryfikacji przez Twisto Polska Sp. z o.o. należytego wykonania takich umów zlecenie (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
4.W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach określonych w ust.2, Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione przez Sklep internetowy innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być:
a) ING Bank Śląski S.A.
b) Twisto Polska sp. z o.o.
9.W przypadku, gdy podanie przez Panią/Pana danych osobowych następuje w celu przekazania Pani/Pana danych osobowych do Twisto Polska sp. z o.o. przed zawarciem umowy sprzedaży towaru (lub usługi) nabywanego w Sklepie internetowym, przekazanie tych danych jest warunkiem zawarcia umowy sprzedaży w związku modelem biznesowym prowadzenia działalności przyjętym przez Sklep internetowy.
10.W przypadku przekazania Pani/Pana danych osobowych do Banku w związku z obsługą i rozliczaniem płatności dokonywanych przez Panią/Pana płatności na rzecz Sklepu internetowego przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych, podanie danych jest wymagane w celu realizacji płatności i przekazania potwierdzenia jej dokonania przez Bank na rzecz Sklepu internetowego.
11.W przypadku przekazania Pani/Pana danych osobowych do Banku w celu weryfikacji przez Bank należytego wykonania umów zawartych ze Sklepem internetowym, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez nich reklamacjami podanie tych danych jest wymagane w celu umożliwienia realizacji umowy zawartej pomiędzy Sklepem internetowym a Bankiem.
12.W przypadku przekazania Pani/Pana danych osobowych do Twisto Polska sp. z o.o. w związku z możliwością zaproponowania Pani/Panu dokonania zapłaty ceny za nabyty przez Panią/Pana towar lub usługę przez Twisto Polska sp. z o.o. w ramach umowy zlecenia obejmującej formułę zakupową „Kup z Twisto” i udostępnieniem tej formuły przez Sklep internetowy, podanie tych danych i przetwarzanie ich w tym celu jest wymagane w związku modelem biznesowym prowadzenia działalności przyjętym przez Sklep internetowy i w celu realizacji umowy zawartej pomiędzy Sklepem internetowym a Twisto Polska Sp. z o.o.