Napisz do nas

Infolinia32 775 27 20

Dynia szczęścia

Dynia na Halloween

Czy wiesz, że dynia to właściwie jagoda? Istnieje szeroka gama dyń, które występują w wielu różnych kolorach, kształtach i rozmiarach. Najpopularniejsze z nich to zwyczajna, makaronowa, piżmowa, muscat, sweet dumpling, hokkaido i spaghetti squash.


Dynia jest niskokalorycznym warzywem. Średnio 25 kalorii na 100 gram. Dla porównania 100 gram słodkich ziemniaków ma około 90 kalorii.


To jesienne warzywao dostarcza wielu witamin, takich jak beta-karoten (prekursor witaminy A), witaminę C i witaminę E. Miska zupy z dyni zawiera znacznie więcej witaminy A niż zalecana dzienna dawka, dzięki czemu jest prawdziwym źródłem witamin dla naszych oczu. Beta-karoten jest również odpowiedzialny za pomarańczowy miąższ dyni.

Dynia doskonałym źródłem minerałów, takich jak potas, magnez i żelazo, a także sycącego błonnika pokarmowego.

Nasiona dyni i tłoczony z nich olej są szczególnie cenne ze względu na wysoką zawartość witaminy E i niezbędne kwasy tłuszczowe. Aminokwas zawarty w nasionach dyni bierze udział w wytwarzaniu serotoniny - hormonu szczęścia, naturalnego wzmacniacza nastroju. Nasiona są również pełne pożytecznych kwasów tłuszczowych omega-3, które mają pozytywny wpływ na ciśnienie krwi.


Charakterystyczny - a jednocześnie bardzo subtelny - smak dyń sprawia, że jest ona bardzo uniwersalnym składnikiem. W zależności od rodzaju mogą smakować neutralnie, delikatnie owocowo, lekko słodko lub orzechowo. Warzywo może być podawane jako danie główne, ale jest ono również smaczne w postaci zupy z dyni lub jako dodatek. Są również świetne w deserach (na przykład strudel z jabłek i cynamonu, ciasto, dżem, kompot itp.). 


Puree z dyni dobrze smakuje nawet w kawie - próbowałeś latte z dyni? 

Dynia harmonizuje się z wieloma przyprawami, takimi jak tymianek, oregano, bazylia, kolendra, imbir, curry, a także wanilia, goździki i cinammon.

Dynia


KUPOWANIE

Jak można stwierdzić, czy dynia jest dojrzała? Skórka dyni powinna być wolna od zadrapań i ciemnych punktów. Sprawdź, czy nie ma miękkich miejsc i upewnij się, że skorupa jest twarda, naciskając ją. Im cięższa dynia, tym lepiej. Jeśli dynia wydaje się zbyt lekka, wybierz inną, ponieważ ta prawdopodobnie nie jest niczym innym jak włóknistymi nitkami i nasionami.


PRZECHOWYWANIE

Dynia lubi suche, chłodne i przewiewnie miejsca. Nieotwarta może być przechowywana przez kilka miesięcy. Uważaj na bardziej miękke odmianty. Te rodzaje powinny być spożywane tak szybko, jak to możliwe.


powrót